PŘÍPAD Z BANKY - PERLIČKA Z DISKUSNÍHO FÓRA

Keby som mala účet v tejto banke tak ho okamžite ruším,v podstate \" vďaka\" tejto banke má naša firma problémy.Ja dodám No comment,ale dúfam že na nich dojde.

Jak GE Money Bank terorizuje své klienty

Poslechněte, co všechno se vám může stát, když budete klientem banky, který má ve svém reklamním sloganu slova jako důvěryhodnost, spolehlivost a flexibilita

Minulý týden za mnou přijel z druhého konce republiky můj zákazník Radek, se kterým jsme potřebovali dokončit jeden projekt. Tento můj zákazník se od ostatních liší v tom, že mi vždy všechny faktury platí buď hotově, nebo mi posílá peníze složenkou. Je to pro mě docela opruz, protože pokud u sebe něco nosím nerad, je to hotovost. Již několikrát jsme se spolu na toto téma bavili, on mi vždycky řekl, že si prostě nikdy nenechává peníze na účtu, protože nevěří bankám. Až do události, kterou hodlám popsat jsem ho měl za přehnaně paranoidního...

Radek si den předtím, než jel ke mně, šel na pobočku opět vyluxovat peníze z účtu za došlé faktury. Došel do GE Money bank a požádal pokladní, aby mu vydala téměř celý zůstatek na účtu, tedy 307 tisíc korun. Pokladní mu řekla, že mu je nemůže vydat, protože tolik peněz nemají (zapamatujte si!!!) a na otázku kolik mu tedy můžou dát sdělila, že maximálně 230 tisíc. Radek souhlasil a částku si nechal vyplatit.

Pokladní několikrát přepočítala hotovost na stroji a část (drobné) v ruce. Poté celou částku předala spolu s obálkou Radkovi, který je vložil do obálky, zalepil a odešel.

Nebylo by to nic zvláštního, kdyby... mu večer nezavolala pracovnice banky na mobil a nesdělila mu, že mu (ona) omylem vydala o sto tisíc víc, než kolik měla a že se musí (on) okamžitě vrátit do pobočky, protože jí zmíněné peníze schází v pokladně a to, že je vydala jemu je údajně vidět na videozáznamu.

Radek v té chvíli seděl v autě a jel vyřizovat nějaké své naplánované záležitosti a tudíž řekl, že teď to nejde a navíc, že obálku ještě nerozdělal, takže to, jestli skutečně dostal či nedostal peníze navíc neví, ale že je ochoten se tam zastavit, ovšem ne dříve, než asi za 30 minut.

Po nějaké době si však uvědomil, že: pokladní hotovost počítala několikrát; pokladní tvrdila, že peníze nemají; co když se sice spletla, ale ne o 100 tisíc, ale třeba jen o dvacet? A on uhradí zbytek, protože těžko prokáže něco jiného....? Jak by to dokázal ověřit, pokud to nedokázal spočítat pracovník za to placený? A na stroji?

Jelikož je R. pojištěný u D.A.S., zavolal okamžitě na právní ochranu s dotazem, co má dělat. Pracovnice pojišťovny se velmi podivila postupu banky a doporučila mu, ať dojde s obálkou na banku v doprovodu právního zástupce.

Než se stihl rozkoukat, znovu mu volali z banky. Radek řekl, že na radu D.A.S. bude celou záležitost řešit v doprovodu právníka, ovšem nejdříve v pondělí 26.3, protože dnes už je pozdě a v pátek má naplánovanou (a již několikrát odloženou) pracovní cestu na druhý konec republiky. Tímto bral věc za dohodnutou a vyřízenou...

Aby R. netahal hotovost s sebou, odnesl obálku ke svým rodičům a vysvětlil jim zhruba co se stalo a jestli si tam tu obálku může nechat do pondělí. Ještě téhož dne pozdě večer mu znovu volali z banky, telefon však nezvedl Radek (byl mimo), ale jeho maminka. Pracovnice banky jí (!) začala vyhrožovat, že jestli se R. do 30ti minut nedostaví do banky a nepřinese sto tisíc, tak na něho podají trestní oznámení, že ukradl v bance hotovost!

Když mi tohle Radek při práci vyprávěl (řeč na to přišla poté, co jsme zjistili, že polovinu dokumentů, které jsme potřebovali vyřešit nechal doma, bo měl nervy na pochodu), tak už mi nepřipadal tolik paranoidní, ale spíš naopak, velmi racionální...

A pokračovali jsme v práci až asi do 20:00.

Co se stalo poté, co Radek odjel už začíná trošku připomínat konspirační horor. Cestou zpět si totiž chtěl z bankomatu vybrat peníze. Strčí kartu do bankomatu, načež ta mu zmizí a vyjede mu lístek, že karta mu byla odebrána z důvodu neoprávněného použití.

Radek (v tu chvíli ještě nic netuše) se rozčílil, dojel domů a zkusil přes PC kontrolu účtu. K němu se však nedařilo přihlásit... protože prý „přístup blokován“. Chtěl tedy zavolat na hotline... což ovšem nešlo... protože hotline GE Money bank funguje jen v úředních hodinách!

Takže hned druhý den volal zákaznický servis a řekl, co se mu stalo s kartou a že se nemůže přihlásit k účtu. Pracovnice mu sdělila, že jeho pobočka mu zablokovala (neví proč) kartu, a co se týká internet banky, nedokáže odpovědět, protože tomu nerozumí a ať si vše vyřeší na pobočce. Ale nejpravděpodobnějším důvodem je prý to, že má na účtu nepovolený záporný zůstatek v řádu desetitisíců... a ať to rychle uhradí, protože mu za to naskakují opravdu nechutné úroky...

Cože? Co je to za nesmysl, vždyť tam musí být minimálně 70tisíc, a pokud v pátek dorazily další platby, tak i víc! Kdo by ty peníze vybral, když jediný, kdo může s účtem manipulovat jsem já?

Dostal odpověď, že „kdo mu peníze vybral“ mu nemůžou sdělit, protože prý nemohou vědět, zda skutečně hovoří s majitelem účtu (! přestože se R. identifikoval požadovanými znaky, které operátorka požadovala)

V pondělí mu na mobil zavolal kdosi z čísla „hovor“ (zablokované Id). Radek ve svém světě tyhle hovory prostě nezvedá. A tak bohužel přišel o to, že mu volá někdo od policie. A protože se mu policisté nedovolali a doma ho nenašli, zamířili k jeho rodičům (to, kde bydlí jeho rodiče si prý „vyjeli z papírů“)

Nejde o to, že se rozhodli obtěžovat úplně cizí lidi nějakým interním problémem banky. Policisté. Ale o způsob, jakým to udělali, neboť nevešli do (cizího) bytu po vzoru amerických filmů „klepy klep“, ale vtrhli jako gestapo (jen nebyli v černém, ale v civilu) a dožadovali se rodičů, ať jim vydají syna. Ti řekli že nevědí, kde syn je, protože může být pracovně kdekoliv po ČR. Policisté se na ně rozeřvali, ať si nevymýšlejí pohádky, že jejich syn ukradl v bance 100 tisíc korun a jestli ho budou krýt, že i s nimi bude zle...

Vyděšená Radkova maminka tedy vzala svůj mobil a zavolala Radkovi. Ten zvedl hovor a ptá se copak je. V tu chvíli si vzal mobil od maminky policista a začal řvát na Radka „kde je...“ Ten opáčil, že má jednání (byl v tu chvíli shodou náhod na D.A.S a řešil „bankovní problém“).

„Hahaha, tak ty máš jednání! My ti dáme jednání!“ Zbytek toho je nereprodukovatelný (resp. popisované chování policistů by se mnou/jím opravdu těžko prokazovalo). Jen je zajímavé to, že policisté Radkovi řekli, že GE Money Bank na něho podala trestní oznámení (na dotaz jaké neodpověděli), ale - pokud urychleně vrátí peníze, tak toto oficiálně? podané trestní oznámení vezmou a před ním ho roztrhají!!! a nebude mít žádné problémy!!! (takhle se nakládá na policii s dokumenty? Nebo snad to byla jen finta a... policie pracuje za naše peníze soukromě pro potřeby GE Money bank?).

V tu chvíli Radkovi došlo, co se stalo s jeho účtem... a co zjistil později. Banka mu totiž vybrala z účtu peníze. A to dokonce ne jen domnělých vlastní chybou špatně vyplacených 100000 Kč, čímž se dostal do mínusu... ale ještě si sebrali dalších 2200 Kč za blokaci karty!!! Radek se tedy rozhodl, že naopak podá trestní oznámení na banku on, na policii mu to ovšem odmítli s tím, že nejdřív vrátí peníze, jinak se s ním nebudou o ničem bavit...!!!

V pondělí se Radek dostavil na přepážku banky v doprovodu svého právníka, kde „už na mě čekali, aby mi dali co proto“. Obálka byla rozlepena a na stole se objevila hromada bankovek, ze kterých opravdu nešlo odhadnout, kolik v ní je. Teprve po pečlivém přepočítání se zjistilo, že tam skutečně bylo o sto tisíc víc...

Radek se dožadoval písemného zápisu jak od úředníků, tak od policie. Bylo mu řečeno, že NE. Jediné, co z banky dostal, byla omluva, že na jejich straně vzniklo jakési nedopatření... a že mu kartu samozřejmě vrátí. Radek řekl, že kartu nechce a naopak, že chce okamžitě zrušit účet. Načež se ho bankovní pracovník zeptal....

„Ale proč? My jsme se museli nějak bránit...“

Výňatek z tiskové zprávy:

GE Capital Bank zvítězila v kategoriích „Banky“ a „Přímé bankovnictví“. Za nejdůležitější kritéria image v kategorii bank označili ve výzkumu pořádaném agenturou GfK dotazovaní manažeři důvěryhodnost, finanční sílu a stabilitu, spolehlivost, solventnost a serióznost. Podle výzkumu pak GE Capital Bank nejvíce ze všech bank působících na českém trhu naplňuje zmíněná kritéria dobré image.

Spolehlivost vs. neumíme počítat. Důvěryhodnost vs. banka nesmí sdělovat jakékoliv údaje třetím osobám, kromě orgánů, činných v trestním řízení. Ovšem žádné trestní řízení neexistovalo?, banka zcela sprostě vydala data o klientovi „svým“ policistům, jeho rodičům (váš syn ukradl peníze), ovšem... jemu ne! (nemůžeme vám sdělit co se stalo). Solventnost vs. peníze vám nevydáme, protože je nemáme. A Flexibilita vs. ano, dokážeme být neuvěřitelné flexibilní, když jde o to, jak zahladit naše průsery. My jsme se spletli při počítání, z čehož vyplývá, že vy jste ukradl hotovost. Blokovat a svévolně vybírat účty (ač to smí banka udělat jen v případě dluhu, který Radek vůči bance žádný nemá a neměl), zmobilizovat kamarády u policie, přepadnout pomocí nich vaše rodiče, vyhrožovat... a ještě vám za to seriózně naúčtovat poplatky?

A nakonec, po tom všem, jim je divné, že se Vám to nelíbí? A proč?